اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جان فدا| کوهنوردی به عشق حاج قاسم/ اهتزاز تصویر شهید سلیمانی بر فراز قله‌های ایران

وقتی به قله‌های ایران صعود می‌کنم پرچم پرافتخار کشور را بلند کرده و احساس غرور می‌کنم. پس از شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، به هر قله‌ای می‌رسم تصویر حاج قاسم را دست می‌گیرم تا این قهرمان بزرگ را به کل دنیا نشان دهم.

جان فدا| کوهنوردی به عشق حاج قاسم/ اهتزاز تصویر شهید سلیمانی بر فراز قله‌های ایران

خبرگزاری فارس - شهرقدس؛ سیده طیبه عزتی: این روزها که سه سال از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهید می گذرد، هرکس تلاش می کند به پاس رشادت ها و جانفشانی ها عرض ارادتی به سردار دل ها داشته باشد برخی با هنر و برخی با انجام کار خیر به نیابت از حاج قاسم. 

در این میان ورزشکارانی هستند که به گونه ای دیگر صحنه های ارزشمندی با این قهرمان و بزرگ مرد ایران اسلامی ثبت می کنند و این افتخار را به سراسر دنیا مخابره می کنند.

«عظیم صیدی» مربی کوهنوردی، ایرانگرد و طبیعت گرد جوان اهل شهرستان قدس که دو مرتبه طرح سیمرغ را گذرانده است، در سیر صعود و رسیدن به قله ها، پرچم مقدس ایران اسلامی و تصویر قهرمان ملی و بین المللی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به اهتزار در می آورد. با این ورزشکار گفت‌وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانیم. 


ایران، سرزمینی زیبا با مردمانی مهمان نواز

از دوران کودکی عاشق کوه و طبیعت بودم و از همان زمان با  مرحوم پدر بزرگم به کوه می رفتم و از طبیعت و کوه لذت می بردم و در مسیر پدربزرگم من را با گیاهان کوهی و دارویی آشنا می کرد و در حال حاضر ۲۰ سال است که کوهنوردی می کنم.

طرح سیمرغ از طرف فدراسیون کوهنوردی به منظور رونق گردشگردی و اقتصادی روستاها و شهرها و جذب گردشگران به نقاط مختلف کشور و آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف ایران در سال ۹۶ ارائه شد و در این طرح کسی که به بلندترین قله های ۳۱ استان صعود داشته باشد با پایان یافتن آن نشان سیمرغ به کوهنورد اهدا می شود و بنده به لطف خدا موفق شدم دوبار این طرح سیمرغ را به اتمام برسانم که بار اول سال ۹۷ بود که این طرح را شروع کردم و به خاطر اینکه علاقه زیادی به ایران زیبا، مردم مهمان نواز و دوست داشتنی سرزمینم با قومیت های مختلف و طبیعت بکر دارم، مجدد این طرح را سال ۹۹ انجام دادم.


ذکر اهل بیت(ع) هنگام کوهنوردی 

بهترین صعودهایی که داشتیم، صعود به قله دماوند روز عید غدیر خم، صعود به قله شاه البرز طولانی ترین پیمایش قله ایران در روز اربعین، صعود به قله کرمان به مناسبت اولین سالگرد سردار سلیمانی، صعود به قله سبلان به مناسبت گرامی داشت شهید حججی و صعود به قله بل در شیراز به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها(س) بود. 

درمسیر قله شاه البرز که طولانی ترین پیمایش را دارد، نزدیکی های قله خسته شده بودیم و مسیر برای ما طاقت فرسا شده بود اما با صدای زیارت عاشورا صعود کردیم و تیم کوهنوردی با اشک به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) تا قله صعود کرد و این صعود خیلی لذتبخش بود. 

در صعود به قله دماوند در روز عید غدیر خم نیز یکی از هم تیمی ها قادر به ادامه صعود نبود، متوسل به مولا علی(ع) شدم و مناجات حضرت امیر را خواندیم و با گفتن ذکر یا علی(ع) صعود کردیم، نمی توانم حس و حال این صعود را تعریف کنم، فقط گریه می کردیم و اشک شوق می ریختیم. 

در طول مسیر به این فکر می کنم که تیم به سلامت صعود کند و به آن لحظه که بالای قله ایستاده ایم می اندیشم و حس خاص و خوب و مطمئن از یاری خداوند دارم و وقتی به قله می رسیم سجده شکر و اشک شوق می ریزیم و صعود را تقدیم به عزیزانمان می کنیم.


برافراشتن پرچم ایران بر فراز قله های کشور

همیشه برایم افتخار بوده که پرچم سرزمینم را به اهتزاز در آورم و به ایرانی بودنم و سرزمینم می بالم و خدا راشکر می کنم. برای یک ورزشکار غیرتمند ایرانی چه چیزی بالاتر از پرچم کشورش است.

وقتی برروی قله پرچم مقدس سرزمینم را به دست می گیریم احساس غرور و افتخار می کنیم. آن زمان که دو روز در کوه تلاش بر پیمایش می کنیم و بر فراز قله های ایران که می رسیم احساس غرور، پیروزی و قدرت می کنیم و هنگامی که با پرچم عکس می گیریم و این لحظه را ثبت می کنیم، این احساس و قدرت بیشتر می شود و حس ورزشکاری دارم که در مسابقات جهانی بر سکوی اول ایستاده و پرچم سرزمینش را بلند کرده است.

پرچم ایران برای همه ما عزیز است و بارها شده روی قله ها در زمستان آنقدر سرد و باد بوده که حتی ما به سختی توانستیم پرچم را نگه داریم ولی چون برای ما مقدس است آن را بر فراز قله ها برافراشته و به اهتزاز در می آوریم.


زنده باد ایران

یکی از زیباترین خاطراتی که درباره پرچم کشورم دارم این بود که در یکی از قله ها هر چه دنبال پرچم می گشتیم پیدا نمی کردیم و داخل کوله ام نبود، خیلی ناراحت شدم اما اتفاق خیلی جالبی افتاد، چند دقیقه بعد برروی قله یکی از هموطنان را دیدیم که پرچم ایران همراهش بود و از آنها خواستیم که با پرچم عکس بگیریم و قبول کردند و این پرچم را به ما هدیه دادند و همیشه این پرچم همراهمان است.

در یکی از صعودها در استان بوشهر، هوا خیلی گرم وسوزان و آفتاب شدید بود، من پرچم روی سرم انداخته بودم و صعود می کردم و در طول مسیر وقتی دیگر کوهنوردان این صحنه را میدیدند ندای زنده باد ایران را سرمی دادند و این صحنه ها خیلی قشنگ بود. 

با همان لباس خاکی برسرمزار سردار رفتیم 

از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد بزرگ و با ایمان صحبت کردن سخت است، این مرد بزرگ نماد ایمان، شجاعت، مقاومت، اخلاص و در یک جمله سرباز واقعی وطن و اسلام بود.

شهید سلیمانی قهرمانی دوست داشتنی است و خبر شهادت این مرد آسمانی را کوله به دوش و هنگام صعود به قله از طریق شبکه های مجازی متوجه شدم، وقتی عکس را باز کردم دست سردار را دیدم، صحنه دردناکی بود و این خبر یکی از غم انگیزترین خبرهایی بود که شنیدم و چندروز واقعا شوکه شده بودیم.

از همان زمان تصمیم گرفتیم در صعودهایمان بر روی قله با تصویر سردار هم عکس بگیریم و این پیام را بدهیم که سردار همیشه در قلب همه ماست و همیشه سردار خواهد بود و خواهد ماند و در تاریخ ثبت خواهد شد.


اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به قله هزار کرمان با ارتفاع ۴ هزار و ۵۰۱ متر به نیت حاج قاسم صعود کردیم و با تلاش مضاعف و شبانه این مسیر را رفتیم و به لطف خدا موفق شدیم و با تمثال سردار این لحظه را ثبت کردیم و در شبکه های مجازی منتشر کردیم اما عکس های ما را در شبکه های مجازی پاک کردند و پیج های ما را دشمنان بستند و اینها حتی از دیدن عکس سردار وحشت دارند اما باز هم عکس گرفتیم و آنها را به اشتراک گذاشتیم. 

یکی از زیباترین و قشنگترین صعودها به قله کرمان بود و همگی بعد از صعود با همان لباس کوهنوردی به سر مزار سردار رفتیم و ادای احترام کردیم و خیلی دلچسب بود.

پایان پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول